A 21. században már elengedhetetlen, hogy a gyerekek digitális eszközöket használjanak. Míg a digitális bevándorlók - tehát így például én is - megtapasztaltuk, hogy milyen az élet az internet világa nélkül, addig a digitális bennszülöttek ezeket az eszközöket teljesen természetesnek veszik. Mi, bevándorlók, leginkább arra használjuk a világhálót, hogy megkönnyítsük vele az életünket: Pl. mi anélkül is megtanultunk eljutni A-ból B-be, hogy nem nézegetjük az okostelefonunkon a Google térképet, de nyilván könnyebb és gyorsabb, ha nézegetjük; míg egy bennszülöttnek szinte lehetetlen feladat eljutni bárhova is GPS nélkül - persze ez erős sarkítás, de valami ilyesmi különbséget vélek felfedezni.
Tanárként feladatunk, hogy megmutassuk diákjainknak, hogy mennyire hasznosan is használhatják a digitális eszközeiket, ismerjék a lehetőségeiket, tudják azokat alkalmazni a személyes és társadalmi életben, a tanulásban és a munkában. Nagyon fontos, hogy az információáradatban fuldokló gyerekeknek megtanítsuk, hogy hogyan tudják kiszűrni, kiválogatni a jó, a biztos forrásból származó információforrásokat. Erre kiváló példa lehet a Webquest-en keresztül történő irányított kutatómunka, projektmunka létrehozása (erről bővebben az előző bejegyzésemben olvashatsz).
Másik nagyon fontos feladatunk, hogy felhívjuk a figyelmet az internetezés veszélyeire, ezzel kapcsolatban hoztam most egy filmet, ami nem feltétlenül kapcsolódik a 21. századi digitális készségekhez, de napjainkban ez is egy nagyon fontos téma, úgy gondolom, hogy ezt minden fiatalnak látnia kell (pl. egy osztályfőnöki órán is bemutathatjuk):
https://www.youtube.com/watch?v=iMKw76Z0jIQ